Ментална хигиена - основна превенција за заштита на менталното здравје

Вторник, 08 Септември 2020 22:30

Менталната хигиена е практика, постојано да се обидувате да го одржите менталното здравје во одлична состојба, преку проактивно однесување и третман. Менталното здравје е целокупната психолошка благосостојба на личноста. Хигиената се однесува на методите за зачувување на здравјето. Во популарна смисла, тоа се однесува на работи како четкање на забите и миење на рацете. На овој начин, менталната хигиена е она што го правите за да го одржите вашиот ум здрав. Вежбањето ментална хигиена е тековен процес. Да се ​​разбере што е тоа и како да се практикува, може да помогне во подобрување на вашиот квалитет на животот. Додека менталното здравје е еден од најголемите јавно здравствени приоритети во Европската Унија (ЕУ), и понатаму е табу тема во Македонија, најмногу поради стравот од неразбирање и неприфаќање, како и немањето едукација на темата ментално здравје.

“Луѓето кои мислат на минатото се депресивни, луѓето кои мислат на иднината се анксиозни, а луѓето кои се тука и сега, се смирени”, е позната изрека на Лао-це, еден од најпознатите кинески филозофи од кого можат да се научат многу просветлувачки животни лекции. 

Ментална хигиена

Зошто е важна менталната хигиена? 

Менталната хигиена за прв пат се споменува во 1840-тите години, кога се користела во насловот на книга од William Sweetser, медицински доктор и професор. Во раните 1900-ти години, психологот Clifford Wittingham Beers започнал движење за ментална хигиена, откако доживеал малтретирање во ментална установа, во која бил заради вознемиреност и депресија. Тој се залагал за подобар третман на лица со ментални нарушувања и зголемена свесност за ментални заболувања - теми што сè уште се релевантни денес.

Веројатно сте вежбале ментална хигиена, дури и без да знаете за тоа. Психолозите препорачуваат стратегии како да бидете свесни за емоционалната болка и управување, но не и потиснување на негативните чувства. Дури и едноставни активности во грижата за себе, може да бидат дел од ефективна рутина за ментална хигиена: слушање смирувачка или оптимистичка музика, зборување за вашите чувства со пријателите или семејството и одржување на умот зафатен со правење мали задачи. Понекогаш менталната хигиена е поформална, како на пример да се побара грижа од професионалци за менталното здравје. Сите овие стратегии можат да помогнат во одржувањето на менталното здравје, што е и целта на менталната хигиена. Уште поважно, вежбањето добра ментална хигиена може да ви помогне да се справите со психолошка траума, како што е смртта на некој близок, професионален неуспех или крај на љубовна врска.

Физичката хигиена е дел од нашата секојдневна рутина, а многу стручни лица за ментално здравје работат на подигнување на свеста за улогата на менталната хигиена во одржувањето и подобрувањето на менталното здравје и спречувањето на ментални заболувања. Следниот пат кога ќе ги измиете рацете или ќе ги миете забите, размислете што можете да направите за вашата ментална хигиена!

Соновник

Најчест сон за вчера беше: КОСА

Цагери

Следен цагер

Цагери Вторник - 13:13 - Ќе ти се пушти